Общинска избирателна комисия Несебър
РЕШЕНИЕ
№ 185
Несебър, 13.01.2020
ОТНОСНО: постъпил на ел. поща на ЦИК сигнал от Pipo Pipov [email protected], с лице посочено като автор на писмото – Николай Йорданов
РЕШЕНИЕ № 185
13 януари 2020 г.
Относно: постъпил на ел. поща на ЦИК сигнал от Pipo Pipov nbat2002@abv.bg, с лице посочено като автор на писмото – Николай Йорданов.
В ОИК – Несебър е постъпило под вх. № 166/08.01.2020 год. писмо от ЦИК с техен изх. № МИ – 15 – 3/07.01.2020 год
С цитираното писмо, ЦИК препраща по компетентност постъпил на ел. поща на ЦИК сигнал, от ел. поща Pipo Pipov [email protected], с лице посочено, като автор на писмото – Николай Йорданов.
Сигналът не е подписан, не са посочени индивидуализиращите данни на лицето Николай Йорданов, вписано като негов автор.
В сигнала се твърди, че кмета на община Несебър - Николай Димитров „е в ареста повече от два месеца и по тази причина неоправдано и неоснователно не е ходил на работа и не изпълнява служебните си задължения в продължение на повече от един месец – от 11.11.2019 год., когато е положил клетва като кмет“.
Според подателя на сигнала, това е основание за откриване на процедура за предсрочно прекратяване на правомощията на Николай Димитров, избран за кмет на община Несебър на произведените на 27.10.2019 год. избори за общински съветници и за кметове.
За да се произнесе, ОИК-Несебър взе предвид следното:
Нормативният акт уреждащи обществените отношения за условията, организацията и реда за произвеждане на изборите в Република България, в случая за органите на местно самоуправление, е ИК.
След приключване на изборите, процедурата по предсрочно прекратяване на правомощията на кметове и общински съветници е уредена в ЗМСМА – чл. 30 за общинските съветници, респ. чл. 42 за кметовете /на община и на кметове на кметства/.
Доколкото решенията на ОИК са индивидуални административни актове, то преди издаването им, следва да бъде открито и проведено административно производство съобразно процесуалните правни норми относими към всеки конкретен случай.
Правните норми, респективно нормативните актове биват общи и специални.
Нормативният акт, който урежда издаването, оспорването и изпълнението на административните актове /общи и индивидуални/, както и разглеждането и решаването на сигналите и предложенията на гражданите и организациите е Административно-процесуалния кодекс /АПК/.
Както бе посочено по – горе в ИК и ЗМСМА се съдържат правните норми уреждащи конкретните обществени отношения, свързани с условията, организацията и реда за произвеждане на изборите за органи на местно самоуправление в Република България, респективно прекратяване на правомощията на кметове и общински съветници.
В този смисъл правните норми, обективирани в ИК и ЗМСМА са специални по отношение на АПК.
Когато даден вид обществени отношения са уредени различно в общи и специални правни норми, прилагат се правилата обективирани в специалните правни норми.
Когато в специален закон, респективно правна норма, не е посочено нещо различно, прилага се общата правна норма.
Нито в ИК, нито в ЗМСМА, като специални закони по отношение на възникване и прекратяване на правомощия на общински съветници и кметове, се съдържат правни норми уреждащи правилата за подаване на сигнал.
В този случай и след като не е посочено нещо друго, следва да се приложат общите правила уредени в АПК.
Правните норми уреждащи правилата за подаване на предложения и сигнали са чл. 107 и сл. от АПК.
В случая приложим е чл. 111, ал. 4 от АПК, според който: „Не се образува производство по анонимни предложения или сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения извършени преди повече от две години“.
ОИК – Несебър счита, че е налице хипотезата на анонимен сигнал по аргумент на противното на чл. 111, ал. 1 от АПК. Това е така, тъй като в сигнала не са посочени трите имена на подателя, ЕГН, постоянен адрес или адрес за кореспонденция и сигнала не е подписан. Единствената безспорна информация в сигнала е ел. поща, от която е изпратен.
Според трайната съдебна практика, индивидуализирането на подателя на сигнала е условие за неговата допустимост съгласно изискването на чл. 111, ал. 4 АПК.
Съгласно цитирания текст от АПК, не се образува производство по анонимни предложения или сигнали.
Предвид изложените по – горе доводи, на основание чл. 111, ал. 4 от АПК и съгласно правомощията си по чл. 87, ал. 1, т. 1 от ИК, във връзка с чл. 42, ал. 5 от ЗМСМА, Общинска избирателна комисия – Несебър
Р Е Ш И:
Оставя без разглеждане сигнал, подаден от Pipo Pipov [email protected] по ел. поща, с лице посочено като автор на писмото – Николай Йорданов.
Решението може да се обжалва пред Административен съд - Бургас по реда на чл. 459 от ИК в седмодневен срок от обявяването му.
Препис от решението да се изложи на информационното табло на Общинска избирателна комисия – Несебър, да се публикува на интернет страницата й, както и да се изпрати на ЦИК за сведение
Председател: Силвия Стоянова Димитрова
Секретар: Десислава Николова Николова
* Публикувано на 13.01.2020 в 14:05 часа
Пон | Вт | Ср | Чет | Пет | Съб | Нед |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
относно: Определяне на двама членове от ОИК – Несебър, които обявяват екземплярите от решенията на настоящото заседание
относно: Предсрочно прекратяване на пълномощията на общински съветник от Общински съвет - Несебър и обявяване за избран за общински съветник, следващия в листата на МК „Съюз на свободните демократи“
относно: Определяне на двама членове от ОИК – Несебър, които обявяват екземплярите от решенията на настоящото заседание